בס"הכ צובעים עגול בערך ,בצבע ורוד סגול, עלי ומציירים כמקטעי עגולים
באזור העליון העגולים נוגעים אחד בשני
מציע להתאמן על נייר ואח"כ על גב הטלפון,
יצא לי כל כך יפה שכל פעם מוציא הטלפון להסתכל |
הוסף תגובה |
|
|
15:18 7/6/2013 |
 |
 |
בן 30 מחפש הזדמנות לדגמן בעירום בסטודיו או בחוץ לפי צורך
אני לא יודע מה עוד אני צריך לדעת , אשמח אם תצרו איתי קשר |
הוסף תגובה |
|
|
22:12 13/5/2013 |
 |
 |
שלום דרוש לנו פרילנסר לציורי קיר במסעדות ועסקים שונים לפרטים:
info@psilot.com
<a href="http://www.psilot.com">שלטים</a> |
הוסף תגובה |
|
|
18:58 7/4/2013 |
 |
 |
שלום סמדר,
אני מציירת כבר תקופה באופן חובבני ביותר. עד כה השתמשתי רק בעפרונות, בפסטל ולאחרונה התחלתי לצייר בפחם צבעוני. אני נורא אוהבת את המרקם אבל נורא קשה לדייק איתם בפרטים הקטנים. השאלה שלי היא איזה סוג צבע (שמצריך שימוש במכחול) יכול לתת לי מרקם דומה?
תודה, פז |
הוסף תגובה |
|
|
21:42 22/3/2013 |
 |
פז יקרה,
מה שאת מכנה "פחם צבעוני" איננו פחם (פחם הוא רק שחור), אלא זהו "פסטל רך". גירי פסטל רך עשויים אבקת פיגמנט דחוסה לגיר מוצק, ללא חומר זר המדביק אותה. (לכן נושרת אבקה כשמציירים). וזהו אכן, כמו שאמרת, חומר נהדר עם טקסטורה יפה.
מכל הצבעים בהם מציירים במכחול (שמן, אקריליק, אקווארל, גואש) אין צבע הנותן טקסטורה דומה.
מה שאני מציעה לך הוא, לחפש בחנויות לציירים גירי פסטל רך דקים ומרובעים (ולא עבים ועגולים). עם גירים אלו יהיה לך קל לדייק בפרטים קטנים, כי אפשר לצייר בחודים שבקצות הגיר.
גירים כאלו יש לחברת conté הצרפתית. גם בחנות שלנו יש גירים אלו, ואני משערת שתמצאי אותם בחנות טובה.
בהצלחה וחג שמח! |
הוסף תגובה |
|
|
20:42 29/3/2013 |
 |
 |
מחפשת מורה פרטי לציור שמוכן להגיע אליי הביתה
אזור הצפון אפשרי גם סטודנט/ית לאומנות בשביל לימוד כמהטכניקות בסיסיות |
הוסף תגובה |
|
|
11:21 19/2/2013 |
 |
היי דנה, אני מדריך ומורה לאומנות.אשמח להעביר לך שיעורים בציור.את יכולה ליצור איתי קשר במיל' eli080584@gmail.com |
הוסף תגובה |
|
|
19:14 14/4/2013 |
 |
 |
שלום סמדר
אני ציירת חובבת. לאחרונה נתקלתי בציורים מדהימים של אמנית קנדית
ואני מסוקרנת מהטכניקות שהיא משתמשת בהם כדי להשיג אפקטים שונים של אקריליק על קנבס. למשל: בצבע האדום כאן:
http://www.flickr.com/photos/redworksart/4118457318/in/photostream/lightbox/
כמו כן, באיזה חומר נעשה הכיתוב ברקע הכחול של התמונה כאן (זה נראה כמו עיפרון אבל אני משערת שזה לא..):
http://www.flickr.com/photos/redworksart/5707896474/in/photostream/lightbox/
תודה רבה! |
הוסף תגובה |
|
|
13:00 18/2/2013 |
 |
שלום רב טליר,
לגבי האפקטים בציורים עליהם שאלת: אלה לא אפקטים, אלא פשוט שימוש במכחול, בשפכטל (בצידו השטוח ובצידו החד), וציור בשכבות כאשר סימני המכחול של השכבה הקודמת נראים דרך הצבע.
לגבי הטקסט על הציורים: אינני יודעת. עט, טוש או חפץ חד כלשהו. מדוע לא תכתבי לציירת באימייל ותשאלי אותה?
בהצלחה בציורי האקריליק שלך. |
הוסף תגובה |
|
|
14:06 21/2/2013 |
 |
באקריליק שאת מוכרת כאן באתר שלך
שוב תודה רבה |
הוסף תגובה |
|
|
14:52 18/2/2013 |
 |
שלום רב טליר,
זוהי משחה שאת מערבבת עם צבע אקריליק מכל סוג וגוון, ומציירת בתערובת זו, במטרה להשיג טקסטורה לא חלקה ושטוחה, אלא בולטת, "מפוסלת".
בהצלחה. |
הוסף תגובה |
|
|
13:59 21/2/2013 |
 |
 |
שלום סמדר,
התוודעתי לראשונה לאתר שלך ומאוד התרשמתי ונהניתי :-)
אני ציירת חובבת מזה שנים רבות, ולאחר הפסקה ארוכה חזרתי לאחרונה לצייר בהנאה רבה. אני מציירת בשמן על קנווס.
שאלותי:
1. כרגע אני "מתקנת" ציור שלי מפעם, בו אני עורכת קצת שינויים, משפרת את הצבע במקומות בהם נוצרו סדקים וכו'.
במסגרת העבודה גרדתי צבע בשפכטל באזור בקנווס שהיתה בו שכבת צבע עבה - ולחרדתי נעשו גלים בקנווס שאינם נעלמים. מה עושים?? האם יש דרך לטפל בזה?
מדובר בקנווס המתוח על גבי עץ שנקנה בחנות למוצרי ציור (קרביץ).
2. לפני שהתחלתי לעבוד על הציור הופיעו לפתע (לאחר שנים רבות שהציור קיים) מעין בליטות בצבע באזור חלק של הציור (שמים). הבליטות הן דקות וארוכות ונראות כמו שיח של עץ. הן נשארו גם לאחר שעברתי על האזור שוב בצבע. יש מה לעשות? חשוב לציין שזה קרה באזור בציור בו יש כמה שכבות של צבע.
3. כיצד ניתן לתקן קרע קטן בקנווס?
אודה מאוד מאוד על תשובותיך.
אתי
|
הוסף תגובה |
|
|
14:13 4/2/2013 |
 |
שלום רב אתי,
ראשית, יופי שחזרת לצייר! לשאלותיך:
1. גלים בקנווס - אני מניחה שהגלים נוצרו לא בכל שטח הקנווס אלא רק באזור בו טיפלת בשפכטל. הרטיבי במים וסחטי היטב מטלית בד, ושפשפי בעדינות את צידו האחורי של הקנווס באיזור הגלים עד שיהיה לח. הניחי לציור להתייבש. הגלים לא ייעלמו לגמרי אך יתיישרו במידה מסויימת.
2. לגבי בליטות הצבע - יתכן שהסיבה היא זמן-ייבוש שונה של הצבע בכל שכבה (שכבה תחתונה מתייבשת לאט יותר מעליונה.) לצערי אין לי עצה.
הסתכלי על הציור במבט כללי, לא מקרוב מדי ולא בתאורה חזקה מדי, ויתכן שבליטות אלו לא מאד מפריעות למראה הכללי. ציור איננו מוצר אלקטרוני, ואיננו שואפים לציור מושלם.
3. קרע קטן בקנווס תקני ע"י הדבקת "טלאי" בחלק האחורי של הציור מבד קנווס זהה (אם אין לך בד קנווס, תוכלי לקחת אותו מציור ישן שאינך צריכה.) זה אינו אידאלי, וציור כזה אין למכור, אך חשוב עבורך שהקרע ייעצר ולא יגדל או יחליש את הקנווס המתוח.
בהצלחה רבה, ושנה מלאת ציורים יפים! |
הוסף תגובה |
|
|
18:20 6/2/2013 |
 |
בקשר לגלים בקנווס: האם כדאי לשפשף עם מטלית רכה את הקנווס רק כשהציור גמור לגמרי, או שעדיף לעשות זאת לפני שעוברים על האזור הגלי עם צבע סופי? |
הוסף תגובה |
|
|
22:12 6/2/2013 |
 |
עשי זאת עכשיו, לפני שכבה סופית.
הקפידי שהקנווס יתייבש לחלוטין לפני שתמשיכי לצייר.
בהצלחה רבה. |
הוסף תגובה |
|
|
12:50 12/2/2013 |
 |
 |
|
18:09 21/1/2013 |
 |
 |
|
18:08 21/1/2013 |
 |
שלום רענן,
אני מניחה שהמידות שציינת מתייחסות לאורך השיער. לפי מידות אלו, אינך מחפש מכחולים אלא מברשות לצביעה. תמצא מברשות במידות אלו בכל חנות חומרי בניין. בהצלחה. |
הוסף תגובה |
|
|
17:58 31/1/2013 |
 |
 |
שלום,
ברצוני לדעת אם יש שיטה מיוחדת למתיחת הקנווס על מסגרת העץ.
ניסיתי מספר פעמים, אך תמיד הפינות לא מספיק מתוחות ונוצרים בהם גלים.
תודה |
הוסף תגובה |
|
|
8:58 25/12/2012 |
 |
שלום רב ענת,
כן, יש שיטה למתיחת הקנווס. זאת עבודה הדורשת ידע, הקפדה על סדר מתיחה מסויים, ורצוי מאד מיכשור מתאים (צבת מיוחדת האוחזת בחזקה את הבד ובאמצעותה מותחים אותו).
זו עבודה הדורשת דיוק, זמן, ומאמץ פיזי ניכר.
עצתי לך, אם יורשה לי, כי תקני קנווסים מוכנים מתוחים. ורק בדקי כי הבד מתוח היטב, בלי גלים ובלי בטן.
מנסיון ארוך, עדיף מאד לנצל את הזמן הקצר העומד לרשותנו לציור, מאשר למתיחת בדים, ואם מדובר בחסכון בהוצאות - אולי לחסוך במקומות אחרים.
בהצלחה. |
הוסף תגובה |
|
|
12:32 26/12/2012 |
 |
 |
באיזה צבעים כדאי לי להשתמש על מנת שהציור יישמר?
תודה רבה
מיכל |
הוסף תגובה |
|
|
12:18 19/12/2012 |
 |
שלום רב מיכל,
כתבי בגוגל: "סדנה לחידוש רהיטים".
תגיעי למספר מדריכות בדיוק לתחום זה, היודעות באילו צבעים להשתמש, איך להכין את הרהיט וכו'.
בהצלחה. |
הוסף תגובה |
|
|
12:11 26/12/2012 |
 |
 |
ציירת חובבנית וצלמת. מנצלת את ההזדמנות להציע סטודיו של חברה שלי במרכז ת"א. 18 מ"ר כולל פינת קפה ושרוקלחת :) ב-2200 ש"ח בלבד, הסטודיו מתאים לציור או צילום מוצרים...
יום נפלא,
מיכל 050-6390079 |
הוסף תגובה |
|
|
12:16 19/12/2012 |
 |
 |
שלום,
אני רוצה לצייר על כיסוי של ביוב- אם אני לא טועה זה עשוי מבטון..
באיזה צבע כדאי לי להשתמש?? יש לציין שזה בחוץ לכן הצבע צריך להיות די עמיד לגשם
חשבתי על אקריליק...?
תודה,
שי |
הוסף תגובה |
|
|
10:38 28/11/2012 |
 |
שלום שי,
אני אינני הכתובת לשאלתך, אלא קבלן בנין,
אך אענה בכל-זאת.
לציור על בטון בחוץ השתמש בצבעי סופרקריל, הנמצאים בחנויות חמרי בנין.
קרא היטב את הוראות היצרן על הקופסה. יתכן שיהיה צורך למרוח קודם את הבטון בשכבת בונדרול כדי להבטיח את עמידות הצבע.
בהצלחה. |
הוסף תגובה |
|
|
19:31 29/11/2012 |
 |
 |
שלום רב.
בני בן העשר הוא צייר מחונן. הוא מצייר בסגנון של אגון שילה.
ברשותי מאות עבודות שלו.
אנו מעוניינים לערוך תערוכה.
כיצד עושים זאת? |
הוסף תגובה |
|
|
9:30 4/11/2012 |
 |
שלום רב גלי,
שתי אפשרויות עומדות בפניך:
1. תערוכה בגלריה מסחרית (באזור מגוריך או באזור המרכז). עשי עבודת הכנה - הכנסי באינטרנט לאתרי הגלריות השונות, התרשמי מהציורים המוצגים בהן וראי אם ציורי ילדך יכולים להיות תואמים במידת מה לסגנון הגלריה. (כל גלריה מתמחה בסגנון מסויים, ולא תתעניין בציורים מסגנון שונה.)
התקשרי לכל הגלריות שנראות לך מתאימות, קבעי פגישה, בואי עם הציורים (רצוי מספר ציורים אורגינליים, לא רק צילומי ציורים), קחי בחשבון סרובים אפשריים ואל תתייאשי.
2. תערוכה בחלל ציבורי: לובי / כניסה של תיאטרון, אולם תרבות, מתנ"ס וכו'. בקרי פיזית במספר אולמות כאלו, התרשמי מהתערוכות התלויות, בררי במקום מי האחראי, התקשרי וקבעי פגישה.
קחי בחשבון כי בדרך-כלל נקבעים תאריכי תערוכות חודשים רבים מראש.
כמו כן התכונני לעלויות הנעות מכמה מאות במקרה הטוב, לכמה אלפים בדרך כלל. כל שאר הפרטים (עלות התערוכה, פרסום ויחסי ציבור, ארגון הפתיחה, אפשרות מכירת ציורים, הזמנות וכו' וכו') יימסרו לך ע"י מפיק התערוכה - בעל הגלריה או האחראי על הארועים באולם.
בהצלחה רבה. |
הוסף תגובה |
|
|
12:29 7/11/2012 |
 |
 |
היי,
שמי ענבר, אין לי כ"כ הרבה ניסיון באומנות אבל לאחרונה ציירתי בעיפרון על בד מתוח שני פרצופים. אחרי כמה ימים העיפרון התחיל לדהות, רציתי לדעת אם יש משהו שמשמר את העיפרון על הבד, ואם כדאי להשאיר את זה בשחור לבן או לצבוע את הפנים?.
אשמח אם תעני לי בדחיפות כיוון שאני צריכה לתת את הציור בתחילת שבוע הבא.
תודה ושבת שלום. |
הוסף תגובה |
|
|
19:23 2/11/2012 |
 |
שלום רב ענבר,
מקווה כי התשובה תגיע בזמן ותסייע.
העיפרון נראה דהוי כיוון שטקסטורה של בד אינה עשוייה לעיפרון - היא גסה מדי עבורו, ואבקת העופרת של העיפרון מתפזרת ואינה "נתפסת" במשטח הגס של הבד.
(לא אציע לך להשתמש בספריי פיקסטיב, שתפקידו לקבע את העופרת, כיוון שהוא מיועד לנייר בלבד.)
עפרון מיועד לציור על נייר בלבד - הוא נתפס במשטח החלק של הנייר ואינו דוהה לעולם. (הציור עלול להיטשטש רק אם הוא משתפשף בטיפול לא זהיר.)
כיוון שכך, לא כדאי להשאיר את רישום העיפרון על הבד כמות שהוא. הוא ייראה מטושטש ודהוי. יהיה עליך לצייר את הציור בצבע - אקריליק או שמן. אולם השתדלי למחוק ככל האפשר את מרבית העיפרון מהבד (השאירי רק מעט שיספיק לך כדי לראות את הצורה הכללית). אחרת עופרת העיפרון תלכלך את הצבע, ותצטרכי לעבור במספר שכבות כדי לקבל צבע נקי וצלול.
אגב, תוכלי להשתמש רק בצבעי שחור ולבן, וכך לשמור גם בצבע על הגוון השחור-לבן המקורי של העיפרון.
אנא, להבא אל תרשמי בעפרון על בד. חבל מאד על העבודה. אפילו לא למטרת "סקיצה מתחת לצבע". גם את הסקיצה הראשונית עשי במכחול וצבע.
בהצלחה רבה.
|
הוסף תגובה |
|
|
12:17 7/11/2012 |
 |
 |
שלום סמדר, תודה על אתר משכיל ומחכים. שאלתי: 1. איך להתייחס לשוליים של הבד המתוח על המסגרת. החלק שניצב לתמונה. לפעמים כשזה מצויר זה נראה יפה ולפעמים זה נראה כלכלוך. האם יש כללים מתי כדאי להשאיר את השוליים לבנים? האם הם סופגים אבק עם הזמן ולכן זה נראה לא נקי? 2. ועוד: האם לפעמים כדאי להשאיר שוליים על פני הבד המתוח ,כדי שזה ייראה כמו פספרטו? |
הוסף תגובה |
|
|
11:50 25/10/2012 |
 |
שלום רב אנה,
1. הטיפול בשוליים הניצבים לתמונה הוא עניין של טעם בלבד. יש הנוהגים להמשיך את אותם צבעים גם בשוליים, וכך נראה כאילו הציור כולו ממשיך מעבר לזוית; ויש המעדיפים את הצבע הלבן של הקנווס בשוליים. בכל מקרה, אם בוחרים לצבוע את השוליים ועושים זאת באותם צבעים של הציור, זה לא אמור להראות כלכלוך.
2. עצתי: אל תשאירי אף פעם שוליים לבנים על הבד המתוח, סביב הציור. זה לא ייראה כמו פספרטו. זה ייראה מלאכותי, ולא ישתלב יפה בציור. (פספרטו לציור על קנווס, הנקרא "מארי לואיז" ובא יחד עם מסגרת, איננו לבן לגמרי. הוא בגווני אדמה עדינים המשתלבים בציור.)
בהצלחה רבה! |
הוסף תגובה |
|
|
17:49 1/11/2012 |
 |
 |
מעוניינת לשמש כמודל לצורכי אומנות באיזור ירושלים..:) אשמח לפניות למייל amoon91@gmail.com |
הוסף תגובה |
|
|
20:46 5/10/2012 |
 |
 |
יש צבעי ואן גוך, ויש ראוני. ואן גוך קרוי סטדנט, וראוני פרופשנל.
שאלתי: האם ההבדל בחיות הצבעים, או רק בשמירתו לאורך שנים, ואיך הוכח כי ציורים דוהים רק אחרי מאות שנים..
אשמח למענה.
[גילוי נאות: אני חדש בתחום, וציירתי השנה 11 ציורים מורכבים, ציירים מפורסמים- שלא מחניפים, מעודדים שיש פונטציאל ואמשיך. פירסמתי בפייסבוק את הציורים- והכל ואן גוך, ואולי אשתכנע לנסות ראוני, וזה יהיה מעבר במכה אחת] |
הוסף תגובה |
|
|
8:55 28/9/2012 |
 |
שלום רב אבי,
לרוב החברות יש שתיים או שלוש סדרות של צבעים, לפי האיכות. (לטלנס, למשל, יש סדרת רמברנדט האיכותית, ואן גוך הבינונית ואמסטרדם הנמוכה.) ההבדלים אינם בכך שהציורים עלולים לדהות. ציורי שמן אינם דוהים. (להפך, הם עלולים לכהות במשך השנים כתוצאה מהתחמצנות והתכהות שמן הפשתן.)
ההבדלים הם בעיקר בשני תחומים:
1. כמות / צפיפות אבקת הפיגמנט שהצבע מכיל. סדרה איכותית מכילה יותר אבקת פיגמנט באותה כמות צבע, ולכן התוצאה על הציור היא צבע עמוק וזוהר יותר.
2. הגוון המדוייק. גוונים המכונים באותו שם יהיו יפים ורעננים יותר בסדרה איכותית, ועכורים יותר בסדרה בינונית.
למשל: צבע המכונה burnt sienna תוצרת ראוני יהיה חום-אדמדם חם, רענן ומקסים (ויוצר, למשל, גווני-עור נפלאים), בעוד אותו צבע מתוצרת ואן-גוך הוא חום עכור ובוצי. הדבר נכון לגבי גוונים נוספים.
כמובן שתוכל להמשיך לצייר ציורים יפים ולהשתמש בסדרה זולה, אולם יתכן שאותם ציורים יהיו אפילו יותר יפים בצבעים איכותיים.
כל זה נאמר רק במידה ונושא הצבע - הערבוב, ההגעה לגוון המדוייק, המשחק העדין בין גוונים חמים וקרים, ההרמוניה הצבעונית היפה, הנקיון והצלילות - כל אלו חשובים עבורך. אם חשיבותם משנית בציוריך, הרי תוכל, כאמור, להשתמש גם בסדרה פחות איכותית.
בהצלחה רבה. |
הוסף תגובה |
|
|
18:05 1/11/2012 |
 |
 |
שמי שי ואני מחפש לפרויקט שלי אנשים שיודעים לצייר, מדובר בעבודה מהבית, העבודה היא להכין דפי צביעה ודפי יצירה לילדים, התשלום מבוצע עבור העבודה, ולא לפי שעות,
למעוניינים אשמח אם תשלחו לי את הטלפון שלכם למייל
nnbyunurh@gmail.com
בברכה שי |
הוסף תגובה |
|
|
15:21 22/9/2012 |
 |
אני גרה בתל אביב, האם זה בסביבה? |
הוסף תגובה |
|
|
15:39 28/10/2012 |
 |
 |
שלום לסמדר הנפלאה והמיוחדת,
בזכות קורס הרישום שלמדתי אצלך אני ממשיכה לצייר, ומחפשת את המדיום שמתאים לי. לצבעי שמן אני לא מתחברת, לצערי.
התחלתי לפני כמה ימים קורס רישום בפחם, ושאלתי נוגעת לסוגי הפחם המשמשים לציור. המורה אמר לנו לרכוש פחם טבעי בדרגות קושי שונות (B רך; HB בינוני; H קשה). הגעתי לחנות ''מאי ארט'' בדיזנגוף סנטר בתל אביב, ובעל החנות אמר לי שאין דבר כזה בפחם טבעי. דרגות קושי ניתן למצוא רק בפחם סינטטי דחוס.
האם הוא צודק?
מה ההבדל בעצם בשימוש בפחם טבעי או סינטטי בציור? האם יש עדיפות? האם כל סוג פחם משמש לתכלית שונה?
תודה ושנה טובה,
נורית |
הוסף תגובה |
|
|
20:18 14/9/2012 |
 |
נורית יקרה,
נהדר לשמוע ממך, ועוד יותר לדעת שאת מציירת.
אפשר להגיד ששניהם צודקים - גם המורה וגם המוכר.
פחם טבעי:
לא עבר עיבוד, ואכן אין לו דרגות קושי. הוא נראה כמקל עגול (לא לגמרי ישר), ונמכר בעוביים שונים (אך אותה דרגת קושי).
קשה יותר לשלוט בו - הוא מלכלך ונמרח מאד.
הוא מתאים לסקיצות מהירות בסגנון חופשי, על דפים גדולים.
פחם דחוס:
הוא עדיין פחם טבעי, אך עבר עיבוד דחיסה המקל על השימוש בו. כנראה זהו הפחם אליו התכוון המורה שלך. הוא נמכר בדרגות קושי/רכות עד 4B. (אצלי יש פחם 4B).
הוא פחות מלכלך, וקל יותר לשליטה, לדיוק, ולהשגת אפקטים עשירים ויפים של אור וצל.
בהצלחה רבה וחג שמח! |
הוסף תגובה |
|
|
11:42 27/9/2012 |
 |
|
15:36 28/10/2012 |
 |
 |
מצאתי קבוצת אמנים ישראלית ובינלאומית חדשה בפייסבוק. עושים לייק ומצטרפים חינם!
https://www.facebook.com/groups/46909688131/
|
הוסף תגובה |
|
|
3:30 12/9/2012 |
 |